Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Ρώτα τον βουλευτή σου! (Νο 1)


Βαγγέλης Διαμαντόπουλος (url φωτογραφίας: http://vstatic.doldigital.net/vimawebstatic/DB9A3A341B0742457A770CB7E45159A6.jpg)

                Ένα θετικό χαρακτηριστικό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπως είναι το facebook, αποτελεί το γεγονός ότι μπορούν να φέρουν σε άμεση διαδικτυακή επαφή ανθρώπους που διαφορετικά ίσως να μην μιλούσαν ποτέ. Μέσα στις σελίδες του facebook έχεις θεωρητικά την δυνατότητα να μιλήσεις για παράδειγμα με κάποιον βουλευτή όπως θα μιλούσες και με κάποιον φίλο και να κάνεις έναν άμεσο διάλογο, αν όχι πρόσωπο με πρόσωπο, τουλάχιστον οθόνη με οθόνη…
                Συνειδητοποιώντας την δυνατότητα αυτή, και έχοντας σαν φίλο στο facebook τον βουλευτή Καστοριάς του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Βαγγέλη Διαμαντόπουλο, την Δευτέρα 11/3 αποφάσισα να του κάνω μερικές ερωτήσεις, με το γνωστό επιχείρημα «τι έχω να χάσω» στο μυαλό μου. Μετά την πρώτη του σύντομη απάντηση η σκέψη προχώρησε λίγο περισσότερο και ιδού η δημοσίευση της μικρής αλλά ενδιαφέρουσας συζήτησής μας.

Petros Kousounadis

Φίλε Βαγγέλη,

θα σου μιλήσω σαν φίλος παρόλο που δεν γνωριζόμαστε. Με λένε Πέτρο και είμαι ένας wannabe αναρχικός που ψηφίζει ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για να σταματήσει η κατρακύλα, ξέρεις εσύ. 
Ταυτίστηκα μαζί σου μετά την ραδιοφωνική σου συνέντευξη όπου δήλωσες αναρχικός ακόμη κι αν ξέρουμε κι οι δύο ότι αναρχικός δεν είσαι... ούτε εσύ ούτε κι εγώ.
 

Σαν φίλος λοιπόν θα σε ρωτήσω, έχεις πραγματικά ελπίδες που εναποθέτεις στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α.; Μπορούμε να ελπίζουμε σε αυτό το ΕΚΜ ακόμη κι αν είμαστε κατά του κοινοβουλευτικού συστήματος; Τι περιμένεις από μια κυβέρνηση με κύριο μοχλό τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και πόσο ΡΙΖ. είναι ;;;;;;

Σαν ψηφοφόρος θα σε ρωτήσω και κάτι άλλο... πως ένας άνθρωπος που πλασάρει τον πλουραλισμό ταυτόχρονα υποστηρίζει τις διαγραφές; Πως ένας πολιτικός φορέας που με κέρδισε λόγω της δημοκρατικότητάς του περιμένει να τον ξαναψηφίσω; Που ακριβώς βρίσκεται η άμεση (αναρχική) δημοκρατία μέσα στο πρόγραμμα και στα λεγόμενα των συριζαίων, βουλευτών και ψηφοφόρων.
 

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου.
Ένας φίλος.


Θα σου απαντήσω με όση ειλικρίνεια με διακρίνει μόλις βρω χρόνο ,αν και τις απαντήσεις τις ξέρεις, απλά μπαίνει το θέμα εμπιστοσύνης και φερεγγυότητας που δεν μπορείς να περιμένεις με απόλυτος όρους από έναν ζωντανό οργανισμό που είναι (ακόμη) ο ΣΥΡΙΖΑ και θα προσπαθήσουμε να παραμείνει με νύχια και με δόντια


Καλημέρα, θα περιμένω μια ολοκληρωμένη και ειλικρινής απάντηση την οποία αν μου επιτρέπεις θα την δημοσιεύσω σε ένα προσωπικό μου blog όπου ήδη έχω αναφερθεί σε σένα.
Ευχαριστώ πολύ.


-Το αν είναι αναρχικός κάποιος από εμάς ή όχι είναι τεράστια συζήτηση, μπορεί όμως και πολύ σύντομη αν μιλήσουμε ετυμολογικά και κυρίως δογματικά.
Με την ίδια λογική οποίος είναι ιδιοκτήτης αυτόματα δεν μπορεί να είναι αρχικός...
Επίσης πιστεύω πως γίνεται αντιληπτό πως η δήλωση μου είχε να κάνει με υποστήριξη σε έναν πολιτικό χώρο από τον οποίο προερχόμουνα και δεχόταν μια λυσσαλέα επίθεση από τους φασίστες όλων των επιπέδων.
-Δεν έχω εναποθέσει τίποτα απολύτως, διάλεξα να αγωνιστώ και σε αυτό το επίπεδο μετά από αρκετή σκέψη και αναγνωρίζοντας πόσο ριζωμένη είναι αυτή η αστική δημοκρατία στο τρόπο σκέψης του κόσμου και ή αναμονή αλλαγής της κατάστασης από τα πάνω
Με απλά λόγια πρέπει να απελευθερωθούν δυνάμεις που δρουν από τα κάτω και αυτό σε έναν κόσμο που δεν έχει μάθει να μπορεί να αλλάξει τις δομές με αυτό-διαχείριση, μπορεί να βοηθηθεί από τα πάνω.
Δεν περίμενα ποτέ από ένα κόμμα και από κανένα κίνημα να με βγάλει στο δρόμο για να παλέψω για το δίκιο μου, ούτε να με διαφωτίσει και προφανώς δεν είχα καμία δογματική προσήλωση και σχέση ευλάβειας για να νιώσω προδομένος...
Αυτό που μπορεί-και παραμένει ριζοσπαστικό-είναι ο λόγος και το πρόγραμμα, και επιμένω στο ριζοσπαστικό και όχι στο υπερβατικό...
Το αν όλα αυτά και ίσως και περισσότερα εφαρμοστούν-ας μη γελιόμαστε- έχουν να κάνουν με το πόσο έτοιμος είναι ο κόσμος για ρήξη και ανατροπή, πόσο έχει πλέον αντιληφθεί το ταξικό του συμφέρον ο κόσμος της εργασίας και κατά πόσο αντιλαμβάνεται το διακύβευμα αλλά και τους αγώνες που θα πρέπει να δώσει και τις θυσίες που απαιτούνται, σε αυτό το επίπεδο ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ έχει ευθύνη να προετοιμάσει αυτό τον κόσμο. Και στο επίπεδο αυτό-οργάνωσης (πράγμα που κάνει, κόσμος μας συμμετέχει ενεργά σε αυτοδιαχειριζόμενες δομές αλληλεγγύης και σε μαχητικά σωματεία που πρωτοστατούν στις τελευταίες απεργίες) αλλά και στην συνειδητοποίηση του πραγματικού τους συμφέροντος
- Επειδή η φαινομενική αντίφαση μου εξάπτει την περιέργεια και πιστεύω γενικά πως κρύβει ενδιαφέρουσες απαντήσεις από τη μια, αλλά μπορεί απλά να αποτελεί και ξεσκέπασμα μιας ανακολουθίας, θα σου πρότεινα να ρωτήσεις κάποιον που τα υποστηρίζει και τα δυο...
-Την άμεση δημοκρατία δεν μπορεί να την εφαρμόσει ένα κόμμα μέσα από την αστική δημοκρατία, είναι κάτι που πρέπει να αντιληφθεί ο πολίτης πως θα του δώσει σε βάθος χρόνου όλα όσα απαιτεί από μια δίκαιη κοινωνία και εν τελεί να το εφαρμόσει ο ίδιος σε όλα τα επίπεδα της ζωής του.
Στο σημείο αυτό όσο αφορά την κυβέρνηση είναι ποια αντιμετώπιση έχει σε αυτή την μορφή εξέλιξης της κοινωνίας, πως στέκεται απέναντι της.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που μπορώ να σου δώσω είναι αυτό που συζητήσαμε στην ΕΕΚΕ ανάπτυξης και πρότεινα εξ αρχής, να κατεβάσουμε πρόταση νομού που θα μας δεσμεύει, όσο αφορά την δυνατότητα διαχείρισης κλειστών βιοτεχνών και βιομηχανιών από τους εργαζόμενους.
Και επειδή είμασταν πάνω στην Θεσσαλονίκη για τις τελευταίες μέρες ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι αυτό των εργαζομένων της ΒΙΟ.ΜΕΤ.
Η κουβέντα μας μπορούν να δημοσιευθούν φυσικά με την παρουσία των ερωτήσεων σου

οκ, ευχαριστώ
καλή δύναμη
 

                Σαν επίλογο στο άρθρο, θέλω να επισημάνω ότι η ανταπόκριση του Βαγγέλη στο μήνυμά μου ήταν κάτι παραπάνω από γρήγορη και άμεση. Συγκεκριμένα, η πρώτη απάντηση έφτασε στο inbox μου την ίδια μέρα ενώ την αμέσως επόμενη έφτασε και η δεύτερη αναλυτικότερη απάντηση. Επίσης όπως φαίνεται στη κουβέντα μας με παροτρύνει να ρωτήσω κατευθείαν εκείνον που φαινομενικά υποστηρίζει τις διαγραφές και τον πλουραλισμό ταυτόχρονα, οπότε έπεται συνέχεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου